Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

Αναφορές για το τηλ.κέντρο..Επίτέλους πάρτε μέτρα, πρίν να γίνει χοντρή στραβή

Σύλλογος ειδικευομένων και υπεράριθμων γιατρών Γ.Ν. Ρεθύμνου

ΑΝΑΦΟΡΑ

Πρός: Διοίκηση Γ.Ν. Ρεθύμνου

Θέμα: Λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου νοσοκομείου Ρεθύμνου

Παρά τις επαναλαμβανόμενες προφορικές και γραπτές μας εκκλήσεις για την λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου, τα πράγματα δεν βελτιώνονται…Αντιθέτως μάλιστα. Έτσι πήραμε την πρωτοβουλία σαν σύλλογος να τοποθετήσουμε χαρτιά συλλογής περιστατικών όπου το τηλεφωνικό κέντρο δεν ανταποκρίθηκε σε κλήσεις σε εφημερεύοντες επιμελητές για επείγοντα περιστατικά από τους ειδικευόμενους που βρισκόταν στο Τ.Ε.Π.

Διαπιστώσαμε μάλιστα ότι το χαρτί που τοποθετήθηκε στα επείγοντα του χειρουργικού κατέβηκε από άγνωστο/ους; και ενώ είχαν σε αυτό αντίστοιχος αριθμός περιστατικών με αυτό του Παθολογικού που σας καταθέτουμε. Μέσα μόνο σε ένα μήνα τα περιστατικά που καταγράφηκαν μόνο στο ΤΕΠ του παθολογικού είναι ικανά για να αναδείξουν το μέγεθος του προβλήματος.

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι κλήσεις αυτές ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες είναι πολλές φορές ιδιαίτερα σημαντικές για την ενημέρωση επιμελητών για περιστατικά που αφορούν άμεσα ακόμα και την ίδια τη ζωή ασθενών.

Σας καλούμε με βάση την ώρα και την ημερομηνία να ευρεθούν οι υπεύθυνοι του τηλεφωνικού κέντρου και να κληθούν να λογοδοτήσουν.

Σας θυμίζουμε τέλος πως δεν γίνεται όπως θα έπρεπε καταγραφή των κλήσεων σε επιμελητές από το τηλεφωνικό κέντρο, ώστε να είναι κατοχυρωμένοι οι ειδικευόμενοι ως προς το γεγονός της ειδοποίησης για περιστατικά.
Σας επισυνάπτουμε φωτοτυπία των περιστατικών του παθολογικού Τ.Ε.Π. και παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.

Για το σύλλογο ειδικευομένων

Ο Αντιπρόεδρος                                                              Ο Γραμματέας

Μάριος Παπαδάκης                                                  Φοίβος Ευάγγελος Κακαβίτσας


και δευτερη αναφορά (αφησαν το τηλ. κεντρο κενό και έφυγαν!!!!!!!!!)
Σύλλογος ειδικευομένων γενικού νοσοκομείου Ρεθύμνου

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς διοικητή Γ.Ν. Ρεθύμνου

Θέμα: Συμπληρωματική αναφορά για το τηλεφωνικό κέντρο


Είμαστε σε δυσάρεστη θέση να σας κοινοποιήσουμε τα όσα διαδραματίστηκαν την Παρασκευή 14/08/2010 με τους υπεύθυνους τηλεφωνητές και ενώ έχετε ήδη λάβει προφορικά επανειλημμένα γνώση της κατάστασης που επικρατεί με το τηλεφωνικό κέντρο.

Κατ’ αρχήν από την ώρα που ξεκίνησε η εφημερία επαναλαμβανόταν συνέχεια το πέρασμα κάθε τηλεφωνήματος αγγλικών (όπως π.χ. ασφαλιστικές εταιρίες) ή κάθε άλλου που ήθελε να ρωτήσει οτιδήποτε έχει σχέση με τη γενικότερη λειτουργία του νοσοκομείου στο τμήμα επειγόντων που «πνιγόταν» στη δουλειά. Παρά την έντονη αντίδραση των εφημερευόντων στις 16.30 αυτό συνεχίστηκε. Στις 20.00 ζητήθηκε κλήση του επιμελητή εφημερεύοντος καρδιολόγου 2 φορές, χωρίς να γίνει σύνδεση, μέχρι να γίνει έντονος διάλογος για να γίνει τελικά η κλήση την τρίτη φορά.

Το αποκορύφωμα έγινε στις 22.48 όπου μετά από συνεχόμενες κλήσεις (χρειαζόταν επικοινωνία τόσο από τα ΤΕΠ του Χειρουργικού, όπως και από αυτά του Παθολογικού με τους εφημερεύοντες επιμελητές) 7 περίπου λεπτών στο μηδέν, αναγκαστήκαμε να πάμε αυτοπροσώπως στο τηλεφωνικό κέντρο για να δούμε τι γίνεται, διαπιστώσαμε πως δεν υπήρχε κανείς (κλειδωμένα). Συνεχίσαμε παραταύτα να καλούμε και η απάντηση ήρθε με την αλλαγή της βάρδιας περίπου στις 23.03. Με λίγα λόγια (και επειδή στο μεταξύ καλούσαμε και από κινητό στο 87100-χωρίς φυσικά απάντηση- για να δούμε αν όντως είχε αφεθεί χωρίς τηλεφωνητή το νοσοκομείο), το νοσοκομείο παρέμεινε χωρίς τηλεφωνικό κέντρο για περίπου 17 τουλάχιστον λεπτά με ότι επακόλουθο μπορεί να έχει κάτι τέτοιο.

Στη συνέχεια η βραδιά συνεχίστηκε με μια (συνηθισμένη πλέον) άρνηση κλήσης σε κινητό εφημερεύοντα, όταν έτυχε να χρειαστεί επανειλημμένη επικοινωνία (4η φορά) με τον εφημερεύοντα ειδικευόμενο της ΩΡΛ από το ΤΕΠ παθολογικής, με αιτιολογία «να πείτε στον ειδικευόμενο να είναι σε ένα σταθερό τηλέφωνο». Είναι επίσης αξιοσημείωτο πως ενώ ζητήσαμε πλέον εκείνη την ώρα να γίνει κλήση σε εσάς ώστε να αναφερθούν τα γεγονότα, ο τηλεφωνητής απάντησε ότι δεν διέθετε το κινητό σας.
Πέραν του απαράδεκτου γεγονότος των 23.00, θεωρούμε απαράδεκτό να πρέπει μέσα στο άγχος της εργασίας μας να πρέπει να ασχολούμαστε με τον κάθε τηλεφωνητή που για διάφορους λόγους εμποδίζει την ομαλή λειτουργία του τμήματος επειγόντων περιστατικών και του νοσοκομείου γενικότερα.
Ελπίζουμε στις δικές σας ενέργειες, ώστε να μη χρειαστεί να φτάσουμε να επαναληφθούν τα ίδια γεγονότα σε στιγμές κρίσιμες για τη ζωή ασθενών.

Για το σύλλογο ειδικευομένων

Ρέθυμνο 16/08/2010

Ο Αντιπρόεδρος                                                      Ο Γραμματέας
Μάριος Παπαδάκης                                        Φοίβος Ευάγγελος Κακαβίτσας